Klant kiest op persoonlijkheid

Elke ondernemer of bedrijf heeft te maken met veel concurrentie. Weet jij wat de doorslaggevende factor is bij jouw klanten om voor jou te kiezen? Bij een ondernemer kijken klanten vaak naar je persoonlijkheid en of ze zich in je herkennen.

Daarnaast is het voor een product belangrijk te zien hoe het gemaakt wordt: wordt het in Nederland gemaakt, met de hand, is het authentiek/sympathiek, wie zit er achter, is het biologisch, duurzaam, etc?

Klanten beslissen op basis van wat ze kunnen zien over jou en je bedrijf. Maar daarvoor moeten er wel beelden zichtbaar zijn op je website en social media.

Zichtbaarheid met een bedrijfsreportage

Word daarom zichtbaar, laat meer zien van je bedrijf dan alleen een portretfoto. Juist als je bedrijf of dienst lastig uit te leggen is, is het fijn er een sfeer en gezicht aan te kunnen koppelen. Kies daarom voor een bedrijfsreportage. Zo maak je het proces zichtbaar maar ook je team, het harde werken en jullie sfeer samen wordt zichtbaar. Een klant kan zo een compleet beeld vormen van je merk en van jou en met overtuiging voor jou kiezen.

Als ik kijk naar mijn favoriete winkels en merken, waarom zijn die favoriet? Omdat ze vriendelijk zijn, zichtbaar lol hebben in hun werk, letten op de impact op de wereld, etc. Dus laat zien wie jij bent/jullie zijn! Laat de lol zien, de frustraties, jullie eigenaardigheden en jullie passies.

bedrijfsreportage, basisschool, amsterdam

Maak je onderneming zichtbaar

Tijdens een bedrijfsreportage volg ik jullie terwijl jullie aan het werk zijn. Op een documentaire-achtige manier leg ik vast wat er in jullie bedrijf gebeurt om het product te maken of de dienst te kunnen leveren.

We bespreken vooraf goed wat je uit wilt stralen, wie je bent en wat je wil laten zien. Ik ben op een rustige manier aanwezig. Zo nodig stel ik je op je gemak dmv een goed gesprek en diverse vragen. Dit zodat ik je nog beter kan leren kennen en dus nog beter op de foto kan zetten, maar ook de natuurlijke reacties uit te lokken en te laten zien dat je geniet van je werk. Maar dit is afhankelijk van de soort shoot. Als je je moet concentreren, zul je niet door hebben dat ik er ben en loop ik op de achtergrond rond om je vanuit verschillende hoeken te fotograferen.

Zo kun je je klanten een inkijkje geven in je bedrijf, laten zien hoe jullie werken, hoe de sfeer is en wie jullie zijn. Dit wordt steeds belangrijker voor de klant, dus de moeite waard om in te investeren.