logo bmoments

Nieuwe huisstijl, nieuw logo

Misschien is het je al opgevallen: sinds eind 2020 heb ik een nieuw logo en een nieuwe huisstijl! Ik ben er heel blij mee. Maar er zit natuurlijk meer achter dan alleen een nieuw logo. Ik leg graag mijn gedachtengang uit.

Gewoon starten


In 2016 begon ik als fotograaf. Gewoon fotograaf, geen idee nog wat ik ging fotograferen en in welke stijl: ik begon gewoon! De naam Bmoments. Dat paste wel bij mijn vorige bedrijven (Bwords, tekstschrijver als student en Bsocial, social media marketing), omdat ik graag kleine momentjes vast wil leggen.

Het logo? Een camera met een B er in. Simpel. strak, klein beetje kleur en de naam. Het was goed genoeg om te starten.

5 jaar later weet ik echter heel goed wat ik wil fotograferen en in welke stijl. Ik weet waarom ik uniek ben, waarom ik wil dat je mij boekt en niet die ander. Dus dat moet ik beter laten zien vond ik. Daarnaast kreeg ik van meerdere mensen ook echt te horen dat het logo niet meer bij mij paste. Ik ben casual, kleurrijk en het logo was strak en formeel. Dat paste toch niet meer.

En nu?

Maar toen kwam de vraag: wat dan wel? Dat was lastig, haha. Ik had wel wat kernwoorden in mijn hoofd. Het logo moet echt “ik” zijn, het logo moet echt bij mijn bedrijf zijn: modern, fris, kleurrijk, speels, jong. Het moest laten zien waar ik voor sta, maar wel geschikt zijn voor zakelijk als familiefotografie. Waar sta ik dan voor, wist ik dat eigenlijk wel? Ik maak ongeposeerde, spontane foto’s maar waarom doe ik dat en niet iets anders?

Ik ben er echt goed voor gaan zitten en heb er lang over nagedacht en uiteindelijk tot een conclusie gekomen: omdat dat is wie ik ben. Ja, niet heel baanbrekend maar wel echt de waarheid. Hoe meer ik er over nadacht kwam ik tot de beslissing dat mijn fotografie is zoals ik ben: puur, echt, ongeposeerd, spontaan, ontspannen, soms kwetsbaar, meestal kleurrijk. Het logo moest daarom echt bij mij passen. En dat is zo! De kleuren, de vormen, ik word er blij van.
Het is fris, kleurrijk, los, vrolijk, spontaan. Te gebruiken voor zakelijk (simpele vormgeving) en vrolijk in te vullen met extra elementen voor gezinsfotografie.

Ik vroeg veel mensen om advies en kreeg veel eerlijke meningen. Een lelijk logo, te druk, totaal niet zakelijk, veel te vrolijk, etc. Maar de meeste mensen riepen: echt JIJ! Het was een bewuste keuze: wil ik iedereen tevreden stellen of gewoon mezelf zijn? Dat laatste natuurlijk, dus ik ging gewoon door met wat goed voor mij voelde en voel me nu juist helemaal thuis in mijn huisstijl. De website is kleurrijk, speels en duidelijk. Ook op social media en alle pdf’jes die je ontvangt bij het boeken zul je deze huisstijl terug vinden. Het was echt een feestje om mee te spelen. En dat is het belangrijkste toch als je aan het werk bent?!

Jij bent goed zoals je bent

Met al dat nadenken kwam ook een nieuwe positionering. Ik had soms echt een enorme break through en dan besprak ik het met mensen en bekeek ik mijn website en zag ik dat het eigenlijk helemaal niet zo anders was. Alleen was het eerder misschien niet zo zichtbaar voor iedereen. Dus dat verduidelijken was het doel.

Mijn kern is: Jij bent goed zoals je bent. En ik zet je heel graag op de foto ‘zoals jij bent’.
Dus niet zenuwachtig en gespannen omdat je op de foto gaat. Niet met dikke lagen make-up op en in kleding die niet lekker zit en je normaal niet draagt maar zo goed stond, volgens de styliste.
Nee, gewoon echt jij. In je favoriete spijkerbroek en blouse, op jouw favoriete plek, hard lachend om iets doms wat ik zeg. Want praten, vragen, domme dingen zeggen, dat ga ik genoeg doen! Alles om jou op je gemak te stellen. Dat vind ik het belangrijkste van de shoot!

Vragen of opmerkingen?

Laat het me vooral weten!

Vergelijkbare berichten