personal branding ondernemer foto

10 voordelen van een personal branding shoot

Waarom een personal branding shoot? Je hebt een prachtig bedrijf met een uniek verhaal. Om je website compleet te maken heb je alleen nog foto’s nodig. Op het internet wemelt het van de stockfoto’s in allerlei soorten en maten. Toch is het voor je online zichtbaarheid beter om een personal branding shoot te doen en voor persoonlijke, authentieke beelden te kiezen. Waarom? In dit blog geef ik je 10 redenen.

1. Stockfoto’s onpersoonlijk

Veel mensen kiezen bij het begin van hun bedrijf voor stockfoto’s om hun website, social media of flyer mee te vullen. En waarom ook niet, er is zoveel keuze tegenwoordig. Maar vergeet niet: de foto’s zijn wel het visitekaartje voor je bedrijf en de klant baseert daarop of hij of zij een klik met jou heeft. Stockfoto’s zijn vaak wat onpersoonlijk en worden door vele andere bedrijven gebruikt. Daar is weinig unieks aan dus en het zegt niets over jouw onderneming.

2. Laat jezelf zien!

Als ondernemer weet je waarschijnlijk al hoe belangrijk het is om jezelf en je bedrijf te laten zien. Door gebruik te maken van persoonlijke foto’s die echt bij jou passen, kun je je onderscheiden van de rest. Waarschijnlijk heb je genoeg concurrenten, maar jij bent uniek.
Stel, een klant moet kiezen uit twee gelijkwaardige producten van jou en je concurrent. De klant gaat dan kiezen op basis van persoonlijkheid en of hij zich kan identificeren met jou. Personal branding kan dan dus nét het verschil maken. Zou toch zonde zijn als je niet laat zien wie jij bent. Met een personal branding shoot laat je de klant zien wie jij bent.

3. Foto’s in eigen huisstijl bij personal branding shoot

Voorafgaand aan de shoot bespreken we wie jij bent, wat je doet en waar je voor staat. Wat voor sfeer past bij jou en je onderneming? Heb je al een huisstijl en zo niet, welke kleuren passen goed? Op basis daarvan bepalen we samen een locatie die hier bij past. Ook je kleding en eventuele props passen we hier op aan.
Met stockfoto’s moet je het maar doen met de sfeer en kleuren van de foto. Tijdens een personal branding shoot is alles op maat: in alles komt jouw huisstijl terug. Het komt daardoor meteen professioneel over en laat zien dat je jezelf en je bedrijf serieus neemt.

4. Persoonlijke kennismaking

Met mooie, authentieke foto’s laat je zien wie je bent en waar je voor staat. Wie ben jij? Ben je een stuiterbal, wat verlegen, stiekem een beetje gek of juist liever zakelijk? Dit is wat klanten willen weten voordat ze met jou gaan werken. Met een goede personal branding shoot stel je jezelf als het ware voor. Voor de shoot hebben we al besproken wat jij wil laten zien. Tijdens de fotoshoot is het mijn grootste doel om jou op je gemak te stellen. Daarvoor ga ik met je in gesprek en heb ik vragen en opdrachten voor je. Zodat je ontspant, de camera vergeet maar ook zodat ik jou beter leer kennen en echt foto’s kan maken die bij jou passen.

5. Tot in detail

Wie ben jij: dat is de belangrijkste vraag van jouw klanten. Jouw smaak en kleine voorkeuren maken wie jij bent. Extra leuk om die kleine, en soms wat gekke dingen ook gewoon te laten zien op de foto. Wat past er bij je branding, wat is echt ‘jij’ en is leuk om te laten zien aan je klanten? Een foto van een paar handen op een laptop klinkt misschien wat suf. Maar een foto met handen met de ring van je oma die je altijd om hebt, een regenboog horloge en je roze agenda laat een stuk beter aan de klant zien wie jij bent. Of voor een zakelijke look: leg naast de laptop je flyer neer, je favoriete koffiemok en een pen met je logo. Met de kleine details die voor jou normaal zijn kun je zo de foto’s echt bij jouw bedrijf laten passen.

6. Een geheel

Je foto’s passen bij je huisstijl. Je website, flyers en alle andere middelen zijn in je huisstijl gemaakt. Daardoor past alles bij elkaar. Bij eventuele volgende shoots geef je aan dat je wel wilt dat het bij elkaar past. Door zo duidelijk je eigen branding te laten zien, straal je meteen professionaliteit uit. Jij weet waar je het over hebt!

7. Emoties

Hoe denk je dat mensen het snelst beslissen? Als ze geraakt worden, zichzelf herkennen in wat jij laat zien. Sales is niets anders dan inspelen op de emoties van jouw ideale klant. Hier kijken we dus ook zeker samen naar: welk probleem heeft de klant, hoe los jij dat op, welke waarden zijn daarom van belang om te laten zien? Door hier samen naar te kijken kunnen we beelden maken die goed aansluiten bij jouw klant. Het zorgt voor die eerste klik, die vlinders, de knipoog. Het ondersteunt jouw verhaal, waarmee je de klant net over die streep trekt.

8. Bespaar tijd!

Ik bied diverse pakketten aan voor een personal brandingshoot. Het basispakket heeft 10 foto’s. Maar met een “luxe” pakket heb je 50 foto’s. Genoeg foto’s dus om je website, e-book en flyers mee te vullen. Ook op social media kun je wel even voort. Daarmee bespaar je jezelf een hoop tijd: je hoeft niet meer te zoeken naar de juiste stockfoto. Tijd die je liever investeert in je business.

9. Eigen beeldbank

Met 50 foto’s heb je meteen je eigen uitgebreide beeldbank. Nu wil je een Instagram post schrijven over iets wat je blij maakte vandaag. Stop met zoeken naar die nietszeggende stockfoto. Gebruik een persoonlijke foto uit jouw eigen beeldbank. Samen bespreken we alle thema’s waar jij foto’s voor wilt hebben, zodat je een gevarieerde mix hebt en genoeg hebt om uit te kiezen. Dit uiteraard aan de hand van de thema’s van je bedrijf. Met een personal branding shoot bouw jij een eigen beeldbank, waarmee je in no time die geschikte foto vindt.

10. De kracht van herhaling

De gemaakte foto’s gebruik je op je website, ze staan in je folder en je gebruikt ze op social media. Saai dat het overal hetzelfde is? Nee, je laat jezelf zien en bouwt een vertrouwensband op met de klant. Herhaling van beelden zorgt ervoor dat jouw naam en verhaal beklijft. Klanten zullen je herinneren en uiteindelijk bij je terugkomen voor een aankoop. Mensen zien je gemiddeld 7 keer langs komen voordat ze tot aankoop over gaan. Alleen maar goed dus als je dan wel herkenbaar bent. Herhaling zorgt dus voor leads en als je consequent jezelf laat zien, uiteindelijk ook voor aankopen.

Wil jij ook professionaliteit uitstralen met een personal branding shoot?

Ben jij toe aan een eigen identiteit en online zichtbaarheid? Go for it! Gaan we samen aan de slag, ik heb er nu al zin in.
Stuur een mail naar bonny@www.bmoments.nl en samen bespreken we de mogelijkheden.

Vergelijkbare berichten